بعضی میگن داستان خوب، یا روایتی معمولی از یک اتفاق غیرمعموله و یا روایتی غیرمعمو 1
شناسه پست: 7333
بازدید: 466




بعضی میگن داستان خوب، یا روایتی معمولی از یک اتفاق غیرمعموله و یا روایتی غیرمعمو 2

بعضی میگن داستان خوب، یا روایتی معمولی از یک اتفاق غیرمعموله و یا روایتی غیرمعمول از یک اتفاق معمولی. غیر از این دو، واسه خود من یه وجه دیگه هم وجود داره و اون خلق چیزی چسبناکه. یعنی چی؟‌ یعنی شاید داستان‌ یا رمان‌هایی خونده باشم که خود اتفاق یا نحوه‌ی روایتش اونقدری واسه‌م جذاب نبودن، ولی یه تصویر یا شخصیت یا مکان توی اونها ساخته شده‌ که تا همیشه به ذهن من چسبیده و همین رضایتم رو از اون داستان جلب کرده. داستان جزیره از غزاله علیزاده از همین دست داستان‌هاست. زن و مردی وارد جزیره‌ای میشن که پس از برگشت از اون جزیره در خلال یه‌سری اتفاقات ساده، دیگه اون زن و مرد قبلی نیستن و رابطه‌شون منقلب میشه. زن و مرد رو شاید یه روزی یادم بره، ولی جزیره‌ای که علیزاده با جزییات به زیبایی خلقش کرده رو هرگز از یاد نمی‌برم. علیزاده مثل آفریدگاری صبور، اونقدر خوب این جزیره رو رنگ‌آمیزی کرده و بهش جان بخشیده، که من هربار دلم میگیره هوس شمال و رفتن به این جزیره‌ به سرم میزنه. انگار نه انگار تو داستان خوندم، انگار جایی دیده باشمش و حتمن باید وجود داشته باشه.
.
.
.
برای تهیه‌ش میتونید از لینک زیر و از اپلیکیشن طاقچه استفاده کنید. قیمت فعلیش رایگان هست.
اگه هم طاقچه ندارین پیشنهاد اولمون اینه که نصب کنید چون برای بقیه کتاب‌ها لازم میشه، ولی اگه فعلن قصد نصب ندارین چون این کتاب به صورت قانونی رایگان هست پیشنهاد دوم‌مون اینه با یه سرچ ساده نسخه متنی و یا صوتیش رو توی اینترنت پیدا کنید.
https://taaghche.com/book/18335
.
.
.
ممنون میشیم اگه خوندین نظرتون رو هم بگین و از یک تا ده بهش امتیاز بدین.

امتیاز جفت شش: شش‌ونیم از ده



Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا
  1. کتاب رو خوندم….همانطور که گفتی توصیفش از جزیره واحساسات بازدید کننده ها خیلی خوب به رشته تحریر دراومده بود طوریکه احساس میکردی داری یک گزارش تصویری مستند رو میبینی در اواخر دهه ی چهل و اوایل دهه ی پنجاه نوشتن اینگونه داستانهای تخیلی پمستند گونه با سوژه های عاشقانه…سیاسی..و..اجتماعی بین جوانهای اهل قلم زیاد دیده میشد….حتی دیدن فیلمهایی از این دست هم مخاطب خوبی داشت….ناگفته نماند که برخی از نوشته ها هم الهام گرفته از همان فیلم ها بود…این داستان هم من را به یاد فیلمهای فرانسوی و ایتالیایی اون زمانها انداخت که میتونه الهام گرفته ویا حتی برگردان یک یا چکیده ای از چند تا از اونا باشه….البته فیلمهای اقتباسی هم زیاد بودند که برعکس این قضیه فیلم رو از روی رمان می ساختند که این کار هنوز هم انجام میشه…..به هرحال من هم با توجه به احساسات تصویر گونه ای که در قلم نویسنده مشاهده کردم به این کتاب از ده امتیاز پنج ونیم رو میدم ..🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

ارتباط با پشتيباني