زویا پیرزاد، نویسندۀ ارمنی تبار اهل ایران، در سال ۱۳۳۱ در آبادان به دنیا آمد و 1
شناسه پست: 4421
بازدید: 1614




زویا پیرزاد، نویسندۀ ارمنی تبار اهل ایران، در سال ۱۳۳۱ در آبادان به دنیا آمد و 2

زویا پیرزاد، نویسندۀ ارمنی تبار اهل ایران، در سال ۱۳۳۱ در آبادان به دنیا آمد و در همان جا تحصیلات خود را شروع کرد. او از بهترین و سختکوش ترین دانش آموزان مدرسه بود. او بعدها به تهران نقل مکان کرد و در این شهر ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام های ساشا و شروین شد و هم اکنون ساکن آلمان است.
پیرزاد پیش از روی آوری به داستان نویسی کتاب‌هایی ترجمه کرد که از جمله ‌آنها می‌‌توان «آلیس در سرزمین عجایب» اثر لوییس کارول و کتاب «آوای جهیدن غوک» را که مجموعه‌ای است از هایکوهای شاعران آسیایی را نام برد.



Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا
  1. کتاب چراغها را من خاموش می کنم عااااالیه تا حالا سه بار خوندمش و همیسه لدت بردم . کتاب عادت می کنیم هم خیلی شیرین و دوست داشتنیه فکر کنم طعم گس خرمالو هم از نوشته های ایشونه. کارشون عالیه و حیف که اینجا نیستند تا با قلم شیوایی که دارند لایه های درونی زندگی زنان این سرزمین را به تصویر بکشند. حیف که نمیشه اونجور که شابسته است ازشون قدردانی کرد

  2. چراغها را من خاموش می کنم. با خوندن این کتاب، یک روز کامل رو در آبادان و با حال و هوا و تصویری که از این شهر گرفتم در رمان خانم پیرزاد، گشتم به خصوص منطقه بوارده.

ارتباط با پشتيباني