منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو بکار نبردن نشانگان سجاوندی به صورت متداول و 1
شناسه پست: 4997
بازدید: 418



[ad_1]
منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو بکار نبردن نشانگان سجاوندی به صورت متداول و 2

منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو بکار نبردن نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… می‌پرهیزد. گفتگوهای شخصیت‌های داستان را پشت سرهم می‌نویسد و مشخص نمی‌کند که کدام جمله را چه کسی گفته و به ندرت یک پاراگراف را تمام می‌کند.
ساراماگو گاه در دل داستان‌های خود از جملات طعنه آمیزی استفاده می‌کند که ذهن خواننده را از حوادث تخیلی و غالباً تاریخی داستان خود به واقعیت‌های جامعه امروز معطوف می‌کند. نوک پیکان کنایه‌های ساراماگو معمولاً مقدسات مذهبی، حکومت‌های خودکامه و نابرابری‌های اجتماعی است.
بسیاری از منتقدان ادبی، ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند. او در سال ۱۹۹۸ توانست در ۷۶ سالگی برای خلق داستان هایی افسانه وار جایزه «نوبل» ادبیات را دریافت کند. این اولین باری بود که ادبیات پرتغال، جایزه نوبل را از آن خود می‌کرد.

[ad_2]

Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا

ارتباط با پشتيباني