کتاب «رساله‌ی رها» که پیش از این در سال ۱۳۹۴ به صورت مجلد و در قطع رقعی توسط انت 1
شناسه پست: 3534
بازدید: 609




کتاب «رساله‌ی رها» که پیش از این در سال ۱۳۹۴ به صورت مجلد و در قطع رقعی توسط انت 2

کتاب «رساله‌ی رها» که پیش از این در سال ۱۳۹۴ به صورت مجلد و در قطع رقعی توسط انتشارات به پویش چاپ و منتشر شده بود، حال به صورت نسخه‌ی الکترونیک در فروشگاه و برنامک (اپلیکیشن) کتاب‌خوان طاقچه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این کتاب پیش از انتشار، حدود 9 سال در وزارت ارشاد توقیف بوده است. «رساله رها» به قلم نویسندگان سید صابر امامی (-۱۳۶۱)، علیرضا امیدوند (-۱۳۶۰)، داستانی سمبلیک درباره عدالت و آزادی است. داستانی متفاوت از شهری که در آن کلمات زندگی می‌کنند و در همهمه شهر، کلمات نقطه دار و کلمات بی‌نقطه با هم درگیر شده و اتفاقاتی روی می‌دهد.

کتاب یادشده که در سال ۸۵ نوشته شده است برای اولین بار داستانی متفاوت از رویدادهای اجتماعی را در محیطی انتزاعی روایت می‌کند:

هر روز از تولد تا مرگ آفتاب؛ «هراس» و فرزندانش دیوانه وار بر درها می‌کوبیدند و مبارزه می طلبیدند، تهدید میکردند و همراه می خواستند. آنها دل شهروندان را خالی کرده بودند. در شهر هیچ کس آرام و قرار نداشت، همه نگران بودند و نمی دانستند که آینده چه سرنوشتی را برایشان رقم زده و در نظر گرفته است؛ چند شبی هم میشد که «هراس» و فرزندش «دلهره» بر تخت می تاختندو خواب را از شهروندان میگرفتند تا بلکه به خیل جنبش آنها بپیوندند. قبل از آنکه «هراس» به همراه دوستان و فرزندانش، اینگونه آرامش را از شهر و ساکنانش بگیرند و هرج و مرج به راه بیاندازند؛ «عمل» رسما اعلام کرده بود که جلسه ای بزرگ در شرف تدارک و برگزاری است؛ جلسه ای که تنها کلمات بی نقطه اجازه ورود به آن را دارند و در واقع برای اعلام مواضع جنبش جدید مبارزه و تصمیماتش و مشورت و زدودن ابهامات و تیرگی ها انجام می گیرد. «رساله‌ی رها» را از طاقچه دریافت کنید
https://taaghche.ir/book/23675

تارنوشت: http://bit.ly/2wFnpPG



Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا
  1. مجله دیجیتال گيتيسا با شعار “زندگی ناب با نگاهی نو” راه اندازی شده است و روزانه مقالات با کیفیت و ارزشمندی را در حوزه های تکنولوژی، زندگی، کسب و کار و همچنین مصاحبه هایی تحت عنوان “گيتيسكوپ” منتشر میکند.
    گیتی‌سا را در اینستاگرام دنبال کنید
    instagram: @gitisa_com
    Website: http://gitisa.com..

ارتباط با پشتيباني