پاتریشیا میر اسپاکس یکی از محققان برجسته حال حاضر آمریکا در حوزه مطالعات ادبی اس 1
شناسه پست: 4066
بازدید: 573




پاتریشیا میر اسپاکس یکی از محققان برجسته حال حاضر آمریکا در حوزه مطالعات ادبی اس 2

پاتریشیا میر اسپاکس یکی از محققان برجسته حال حاضر آمریکا در حوزه مطالعات ادبی است.
یکی از آخرین تحقیقات پاتریشیا درباره مزیات و مضرات دوباره خوانی کتاب‌هاست.
وی درباره دلایل اینکه دوباره کتاب‌ها و داستان‌های تکراری خوانده می‌شوند به فایده‌های این امر اشاره می‌کند و اعتقاد دارد افرادی که به دفعات یک کتاب و داستان تکراری را مطالعه می‌کنند از ثبات و امنیت روحی روانی بهتری برخوردار می‌شوند. به طور کلی داستان‌های مورد علاقه مردم با احساسات، تجربه‌ها و آن‌ها گره خورده است و وقتی یک دوباره خوانده می‌شود تمام آن خاطرات و احساسات خوب تکرار می‌شود و این قضیه حتی برای درمان بیماری‌های روحی روانی موثر واقع شده است. حتی بسیاری از افراد برای به یاد آوردن خاطرات کودکی خود سعی می‌کنند همان کتاب‌هایی را کنند که والدین‌شان برای آن‌ها خوانده بودند.
کودکانی که درخواست می‌کنند تا برای‌شان داستان‌های تکراری خوانده شود نسبت به بچه‌هایی که یک کتاب را فقط یک بار می‌خوانند بیشتر از کتاب می‌آموزند و لذت می‌برند. تحقیقات اخیر دانشگاه ساسکس نشان می‌دهد که دوباره خوانی به کمک می‌کند تا لغات و کلمات جدیدی را به دست بیاورند. شاید از نظر والدین این کاری بی‌ارزش باشد اما مانند روز اول از آن لذت می‌برند.



Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا
  1. کودکانی که یک کتاب برای آنها چند بار خوانده می‌شود قوه ادراک بالاتری نسبت به کودکان دیگری دارند که کتاب برای آن‌ها فقط یک مرتبه خوانده می شود. کتاب در نخستین مرحله فقط برای کودک نقش یک داستان دارد و دومین بار است که کودک در ذهن خود به تشریح آن می‌پردازد و در مراحل بعدی به کسب اطلات درباره آن کتاب می رسد. اگر کلمات جدید در متن‌های مختلف _ مانند گروهی که سه داستان مختلف برای آن‌ها خوانده شد_ به کودکان ارائه شود بچه‌ها کمتر بر روی آن تمرکز می‌کنند و کمتر از آن می‌آموزند. پس دوباره خوانی یک کتاب برای کودکان نه تنها کسل کننده نیست بلکه به آن‌ها بیشتر می‌آموزد.

  2. #انتشارات_کتاب_قدسیان #کتاب #کتاب_خواندن #کتاب_کودک #مطالعه_کنیم #مطالعه_کتاب #مطالعه_موثر #مطالعه_آزاد #داستان #کتاب_داستان #رمان #کتاب_بخونیم #کتاب_خوب

ارتباط با پشتيباني