کتاب را باید یک هجویه‌ی قدرتمند سیاسی علیه دوران دانست. در مهم‌ترین اثر خود، 1
شناسه پست: 7484
بازدید: 419




کتاب را باید یک هجویه‌ی قدرتمند سیاسی علیه دوران دانست. در مهم‌ترین اثر خود، 2

کتاب را باید یک هجویه‌ی قدرتمند سیاسی علیه دوران دانست. در مهم‌ترین اثر خود، انقلاب ۱۹۱۷ و به فساد کشیده شدن آن توسط بی‌رحمِ حکومتِ استالینی را به تصویر کشیده است. که پیشتر نماد حکمرانی آریستوکرات‌هاست و اشاره به تزار روسیه دارد، از دست انسان – به عنوان مالک فاسد و ظالم آن- در آمده و به دست حیوانات که همانا توده‌های مختلف مردم هستند می‌افتد. حیواناتی که هر کدام نماد یک قشر از جامعه هستند.

در سرتاسر رمان مزرعه‌ی حیوانات، باید به سه عبارت کلیدی که گشاینده‌ی کد مورد نظر اورول است توجه کرد: «حیوانیسم»، «همه‌ی حیوانات برابرند»، و «چهارپا خوب، دوپا بد». اما خوک‌ها که مغز متفکر جامعه‌ی جدید و سردمداران حکومت هستند، پس از شوراندن سایر حیوانات به قیام و به نتیجه رسیدن آن، به عنوان نخبگان تصمیم‌ساز حکومتی، دست به کنترل افکار و پاکسازی سایر حیوانات می‌زنند. این کار، از طریق شستشوی مغزی به وسیله استراتژیست‌های زیرک حکومت و ایجاد رعب و وحشت به وسیله‌ی سگ‌ها به عنوان نیروهای پلیسی و امنیتی صورت می‌گیرد.

مزرعه ی حیوانات را میتوانید از اپلیکیشن تهیه کنید



Source

نویسنده

pazzel
كنترل اطلاعات و بارگذاري ديتا
  1. 👍👍 لایککک می شه پیجمو استوری کنی؟؟ دوستای کنکوری براتهیه دی وی دی کنکور پیام بدیدنظام جدید وقدیم با۹۰ درصدتخفیف بعددریافت هزینه بدید بامشاوره توسط دانشجویان کنکوری

  2. سلام و درودلطفان درصفحه @baketabplus به ما کمک کنید و عیدانه ورا را استوری بگذارید یا در صفحه تان منتشر کنید. ما برای توسعه #کتابخوانی و حفظ نشر تلاش می کنیم.
    #جشنواره_عیدانه_ورا هدیه کتاب برای استثبال از سال نو.
    می دانیم شرایط #زندگی سخت است، اما تداوم فرهنگ با وجود #کتاب و #کتابفروشی امکان دارد، دوستان بیایید #کتاب_خواندن را کنار نگذاریم.
    #انتشارات_ورا
    @rozan_book
    @baketabplus
    @varapub

ارتباط با پشتيباني