نام محصول : کتاب اعجاز گفتگو یا چگونه یک مناقشه را به همکاری تبدیل کنیم
نویسنده : دانیل یانکلوویچ
مترجم : نبی سنبلی
نویسنده کتاب اعجاز گفتوگو از جمله دانشمندان علوم اجتماعی است که در دو دهه گذشته به بررسی روند تحولات در افکار و ارزشهای عمومی در آمریکا اشتغال داشته و طی این مدت به عنوان عضو یا رییس هیئت مدیره شرکتهای تجاری و سازمانهای غیرانتفاعی متعددی به فعالیت پرداخته است. این کتاب حاصل تجربههای نویسنده در این سازمانهاست.
«اعجاز گفتوگو» شامل سه بخش و 14 فصل است.
بخش نخست کتاب «میل به انجام گفتوگو، چرا گفتوگو ضروری است؟» نام دارد و شامل یک فصل در موضوع «غلبه بر فقدان گفتوگو» است.
«مهارت انجام گفتوگو، استراتژیهایی برای انجام گفتوگو» عنوان بخش دوم کتاب است. این بخش شامل هفت فصل است که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «چیزی که گفتوگو را منحصر به فرد میکند؟»، «گفتوگوی یک میلیارد دلاری»، «استفاده از گفتوگو در جلسات رومزه»، «تبدیل برخوردهای تصادفی به گفتوگو»، «گفتوگوی برنامهریزی شده»، «گفتوگوی کوتاه مدت» و «موانع ذهنی گفتوگو»
عنوان بخش سوم کتاب «کاربردهای وسیعتر گفتوگو» است و 6 فصل با این عناوین دارد: «گسلهای فرهنگی»، «گفتوگوی با واسطه»، «نقطه کور و دیگر موانع»، «گفتوگو به عنوان راهی به سوی قضاوت عمومی»، «از دانش تخصصی تا خردمندی» و «مبارزه برای آمریکا».
کتابی که اینک پیش رو دارید حاصل دو دهه تجربه عملی آقای دانیل یانکلوویچ در عرصه های اجتماعی و مدیریتی است.
آقای یانکلوویچ از جمله دانشمندان علوم اجتماعی است که در دو دهه گذشته به بررسی روند تحولات در افکار و ارزش های عمومی در آمریکا اشتغال داشته و طی این مدت به عنوان عضو و یا رئیس هیئت مدیره شرکت های تجاری و سازمانهای غیرانتفاعی متعددی انجام وظیفه کرده است.
نویسنده کتاب ماحصل تجربه فعالیت های خود را در غالب این کتاب گردآوری نموده است.
وی در این کتاب آزموده های خود در چند سال گذشته را به رشته تحریر درآورده و به همین خاطر عمیقا به صحت آنها باور دارد.
و بزرگترین مزیت کتاب نیز در همین امر نهفته است. چون آنچه وی مطرح می کند با موفقیت از بوته آزمودن بیرون آمده اند و صرفا مجموعه ای از فرضیات ناآزموده و پخته نیست. مطالب این کتاب در قالب سه بخش و چهارده فصل ارائه شده است.
بخش های کتاب عبارتند از:
بخش اول – میل به انجام گفتگو: چرا گفتگو ضروری است؟
بخش دوم – مهارت انجام گفتگو: استراتژی هایی برای انجام گفتگو
بخش سوم – کاربردهای وسیع تر گفتگو